Parneviks bjuder på bonusavsnitt den 2 april

7 mars 2019 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Under våren blir det Parneviksfest på TV3! Med start 12 mars kommer alla avsnitt från alla säsonger av Parneviks att visas fyra gånger i veckan. Dessutom blir det en extra bonus med ett fristående avsnitt av Parneviks 100% med premiär den 2 april - där Mia och Jesper tittar tillbaka på alla galna stunder och underbara gäster som förgyllt Casa Mia.
- Det ska bli fantastiskt kul att se alla gamla avsnitt och återblickar från alla ögonblick man har glömt, säger Jesper Parnevik.

När Parneviks hade premiär för fyra år sedan blev de omedelbart en familj som många ville vara en del av. Och programmet blev en given högtidspunkt för fansen varje vecka. Nu är det dags att summera fyra säsonger och det görs med ett fristående avsnitt.

Som uppladdning inför Parneviks 100% visas också avsnitten från alla tidigare säsonger måndag-torsdag 19.00 med start 12 mars på TV3.

- Alexander Bard som spräcker skallen i ett glädjesprång, Börje Salming som tatuerar Markoolio mitt i frukosten, det finns så många minnen när man tänker tillbaks. Än idag när jag ser hur jag står och skäller på barnen i ekorrdräkt känner jag mig som en sketch i Monty Python. Man inser hur otroligt kul vi har haft, och vänskapen vi har fått med alla gäster, säger Jesper Parnevik.

- Som alla vet kunde vi inte få ihop fler säsonger nu när barnen är stora och alla är spridda över världen. När Peg växte upp var Miss Li hennes idol, och på fredag släpper de en låt tillsammans, då inser man hur fort den här resan har gått, säger Jesper.

I Parneviks 100% gör Mia och Jesper Parnevik återbllickar från säsongerna som gått, och det galleri av svenska och internationella kändisar som de mött under resans gång. Allt från Caitlyn Jenner och Bill Murray till Markoolio och The Mauler

- Det är jättekul att vi kan bjuda våra Parneviksfans på ett bonusavsnitt där Jesper och Mia ser tillbaka på alla säsonger, och det passar ju perfekt nu när vi ska visa alla Parneviksavsnitt måndag till torsdag i åtta veckor, säger Camilla Rydbacken, innehållschef NENT Group Sverige.

Avsnittet innehåller helt nya reflektioner från Mia och Jesper Parnevik som tidigare inte visats. Det blir skratt när de pratar om Felix Herngrens bajsincident och Sebbe Staksets oortodoxa golfstil. Jesper utser den bäste golfaren som har besökt dem och Mia filosoferar över om det var rätt att låta Peg och Penny hålla i sexualundervisningen för Phoenix.

Men precis som i allas liv blir det även svåra stunder, med personliga tragedier som drabbat familjen hårt. Parneviksbarnen har ju haft nära vänner som gått bort alldeles för tidigt, stunder som skildrats i serien.

Och till sist blir det den oundvikliga reflektionen över hur snabbt barnen har vuxit upp. Parneviks började som en stökig barnfamillj där alla bodde hemma och gick i skolan, till dagens situation där endast Phoenix bor kvar hemma medan Philippa bor i New York, Penny väntar barn med sin fästman Douglas Murray i Kalifornien och Peg är popstjärna hemma i Sverige.

Familjen Parnevik består av Jesper, 53 år, Mia, 51 år, Peg, 23 år, Penny, 21 år, Philippa, 19 år och Phoenix, 18 år.

Parneviks 100% sänds tisdag 2 april 21.00 på TV3, Viafree och Viaplay.

Parneviks sänds måndag-torsdag 19.00 med start 12 mars på TV3.

#Parneviks

Wayne Seretis

Senior PR Project Manager

Presskontakt med primärt fokus på kriminnehåll och originalserier på Viaplay.