RIX FM Festival firar 25 år med rekordstarka partners

4 april 2024

RIX FM Festival lockar en kvarts miljon besökare varje sommar. Sveriges största festivalturné är tillbaka och gör sitt 25:e år. Under sommaren besöks tolv städer runtom i landet och nu är säsongens officiella sponsorer klara. I år följer sex starka varumärken med på turnén – PepsiMAX, McDonald´s, OLW, INGO, Elitfönster och Pengapeppen.

 


RIX FM Festival firar jubileum i sommar med sitt 25:e år. Förra året gästades festivalen av över en kvarts miljon besökare, vilket gör RIX FM Festival till den i särklass största festivalen i Sverige. Varje sommar bjuder RIX FM på en stor publikfest med Sveriges hetaste artister och festivalen får en extra guldkant av starka samarbetspartners. 

– Det var ingen som trodde att RIX FM Festival skulle bli en sådan succé när vi startade 2000, men efter 25 fantastiska år så är vi nu ett av Europas största radioevent. Idén är enkel; Tillsammans med artister och skivbolag bjuder vi RIX FMs lyssnare på en unik musikupplevelse som tack för att de lyssnar - och det hela görs möjligt tack vare våra oumbärliga partners. I år får vi sällskap av varumärken som PepsiMAX, McDonald’s, OLW, Ingo, Elitfönster och Pengapeppen. Tillsammans har vi i år förutsättningar att slå alla rekord, säger Anders Sjöland, marknadsdirektör på Viaplay Group Radio.

PepsiMAX gör nu sitt tredje år som partner till RIX FM Festival.
– Vi ser RIX FM Festival som ett naturligt sätt att knyta vårt varumärke till musik och artister och i denna kontext komma ut i hela Sverige med PepsiMAX på ett effektivt sätt. Vi har varit nöjda med resultatet under de två år vi varit med och valde därför att vara med ytterligare ett år. Varje år ser vi också saker som kan förbättras och förädlas vilket gör att vi också blir bättre och kan knyta målgruppen/publiken närmare oss. Samtidigt har också RIX FM Festival utvecklats positivt år för år vilket gjort att vi ser en långsiktighet i samarbetet säger Karolina Hülphers, Head of Media & Integrated Brand Communication Carlsberg.

RIX FM Festival presenteras av Viaplay i samarbete med OLW, Ingo, PepsiMAX, McDonald’s, Elitfönster och Pengapeppen. Årets artister och städer presenteras vid ett senare tillfälle.

 

Kontakter

Susanne Nylén

Head of PR & Communications Sweden

Presschef och talesperson för Viaplay och fri-TV i Sverige.