Storhjärtade Sort Of är Viaplays nästa internationella originalserie

18 augusti 2021

En sexig bartender på en HBTQ-bar, det yngsta barnet i en stor pakistansk familj och barnvakt till en hipsterfamilj. Sabi i Viaplays nya originalserie Sort Of är en mångbottnad karaktär som försöker finna sin plats i världen. Bilal Baig gör huvudrollen som Sabi och får sällskap av bland andra Gary Powell, Gregory Ambrose Calderone och Ellora Patnaik. Sort Of har premiär på Viaplay senare i år.

Sort Of är en storhjärtad serie om Sabi Mehboob (Bilal Baig), en fluid millenial som försöker hitta sig själv. När Sabis bästa vän erbjuder möjligheten att flytta till den ”mest queera platsen i galaxen", tar Sabi istället beslutet att stanna och ta hand om barnen de passar efter att deras mamma råkat ut för en allvarlig cykelolycka.

- Sort Of är en färgstark och varm serie om att hitta sin identitet i en omgivning som är i ständig förändring. Vi har lanserat flera storslagna young adult serier under den senaste tiden och det är väldigt kul att nu få addera ytterligare en titel till den genren. Sort Of ligger helt i linje med den typ av produktion vi vill investera i inom det här segmentet, säger Filippa Wallestam, EVP och Chief Content Officer på NENT Group.

Förutom Bilal Baig i huvudrollen som Sabi ser vi bland andra Gray Powell (ARQ, Designated Survivor), Amanda Cordner (The Expanse), Gregory Ambrose Calderone (The Good Doctor, Salvation), Becca Blackwell (Marriage Story), Cassandra James (General Hospital), Ellora Patnaik (Titans, Beauty and the Beast) och Grace Lynn Kung (Fahrenheit 451, Designated Survivor).

Viaplay originalet Sort Of är regisserad av Canadian Screen Award-nominerade Fab Filippo och Renuka Jeyapalan samt producerad av Sienna Films. Serien distribueras av Abacus Media Rights.

Totalt släpps 8 avsnitt á 30 minuter med premiär på Viaplay senare i år.

#SortOf #Viaplay #ViaplayOriginal

Jenny Nielsen

PR Project Manager

Presskontakt för vårt non-scripted/scripted innehåll och generella pressfrågor