TV6 krypteras och blir betal-tv-kanal hos Boxer från 1 oktober 2021

14 september 2021 - Senast uppdaterad 9 november 2021

Från 1 oktober 2021 kommer TV6 att övergå till att vara en krypterad kanal i marknätet (TV via antenn). Det betyder att tittare som tar emot kanalen via antenn kommer att behöva ett betal-tv-abonnemang från Boxer för att kunna se kanalen. De flesta kunder som ser TV via marknätet är redan kunder hos Boxer, och kanalen kommer att fortsätta på samma kanalplats som idag.

För mer information om Boxers betal-tv-abonnemang, se vänligen https://www.boxer.se/.

Tittare som ser TV6 via kabel, IPTV, parabol eller andra distributionsformer berörs inte av ändringen.

Från och med hösten 2021 kommer TV6 som nyligen kommunicerat erbjuda mer direktsänd sport än någonsin tidigare, med bland annat vintersport från längd-och alpina skidtävlingar och europeisk fotboll. Den nya positioneringen av TV6 går helt i linje med NENT Groups överordnade strategi att tillhandahålla tittare med serier, filmer och sport i världsklass. Allt NENT Groups innehåll är alltid tillgängligt på www.viaplay.se.

Journalister med ytterligare frågor vänligen kontakta Nahir Aslan på Corporate Communications, press@nentgroup.com eller 073-699 17 00