Viaplays succéserie Lyckoviken får två nya säsonger

8 juni 2021

Den andra säsongen av Viaplay-originalet Lyckoviken avslutades tidigare i år – men tittarna behöver inte sörja länge. Nu kommer glädjebeskedet att det blir både en säsong 3 och 4 av tittarsuccén. Karaktärerna från tidigare säsonger återkommer och vi får även lära känna nya ansikten. De nya säsongerna av Lyckoviken spelas in i sommar.

– Jag kan lova att intrigerna fortsätter i minst lika högt tempo som tidigare bland invånarna i Hammarvik, säger skaparen Camilla Läckberg.

Den moderna såpan Lyckoviken, skapad av Sveriges främsta deckardrottning Camilla Läckberg, har varit en stor succé med rekordsiffror både på Viaplay och TV3.

Succéseriens andra säsong sändes i början av året och tittarna behöver inte vänta länge till på att fortsätta följa invånarna i Hammarvik. Redan i sommar påbörjas inspelningarna av Lyckoviken säsong 3 och 4 i Vänersborg.

Dramatiken i lilla Hammarvik fortsätter och precis som tidigare bjuder serien på lika delar kärlek, drama och krim. Dessutom kommer de nya säsongerna att innehålla en hel del överraskningar.

– Jag har nog aldrig upplevt en sådan enorm respons som den jag fått på Lyckoviken, jag får redan frågan nästan varje dag om när nya säsonger kommer. Därför är jag så himla glad att få berätta nu att det är både en säsong 3 och 4 på gång. Eftersom jag är inblandad kommer det självklart att vara ett brott att lösa även i kommande säsonger, och intrigerna fortsätter i minst lika högt tempo som tidigare bland invånarna i Hammarvik, säger Camilla Läckberg.

Huvudkaraktärer från säsong 1 och 2 återvänder, och dessutom får tittarna lära känna flera nya ansikten.

– Vi är så otroligt glada och stolta över vilken succé Lyckoviken blivit och att göra fler säsonger var förstås inte ett svårt beslut. Det är väldigt glädjande att tittarna uppenbarligen hade längtat lika mycket som vi efter en modern såpa att samlas kring, och att så många vill se mer av intrigerna i Hammarvik, säger Filippa Wallestam, EVP och Chief Content Officer på Nordic Entertainment Group.

Säsong 3 och 4 av Lyckoviken är skapad av Camilla Läckberg. Jenny Grewdahl är producent och serien produceras av Mastiff i samproduktion med Creative Society Productions. Exekutiv producent på NENT Group är Sara Askelöf. Precis som tidigare säsonger är Lovisa Löwhagen och Jessika Jankert huvudförfattare tillsammans med Camilla Läckberg. Produktionen distribueras av Eccho Rights.

Frida Hübenette Högberg

Acting Head of Press Nordic Entertainment Group Sweden