Image result for viaplay logo

Viaplay Group AB (publ) är Nordens ledande underhållningsleverantör. Vår streamingtjänst Viaplay är tillgänglig i alla nordiska länder, samt Nederländerna och Polen. Vårt innehållskoncept Viaplay Select finns på partnerplattformar världen över. Vi har även TV-kanaler och radiostationer i Sverige. Våra talangfulla medarbetare kommer till jobbet varje dag med en passion och ett tydligt uppdrag att underhålla miljontals människor med vårt unika erbjudande av lokalt relevant berättande, vilket inkluderar direktsänd premiumsport, filmer, serier och musik. Vårt syfte är att växa vår affär på ett lönsamt och ansvarsfullt sätt, och att leverera hållbart värde för alla våra intressenter. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Viaplay Group Sverige har reklamkanalerna TV3, TV6, TV8 och TV10, premiumkanalerna V Sport samt radiokanalerna RIX FM, Star FM, Bandit Rock Lugna Favoriter mfl.

Kontakta oss:

VIAPLAY GROUP

Ringvägen 52, PO Box 17054 | SE-104 62 Stockholm | Sweden

Växel: 08-56 27 20 00

pressdesk@viaplaygroup.com

På Viaplay presstjänst finns pressinformation om vårt innehåll, pressbilder, förhandstittar och tablåer. Endast yrkesverksamma journalister beviljas tillgång till presstjänsten.

Copyright: Allt material på presstjänsten - stillbilder, rörligt, tablåer, texter och filer - tillhör Viaplay och får endast användas i samband med redaktionell publicitet kring vårt innehåll med tydlig cred.

Susanne Nylén

Head of PR & Communications Sweden

Presschef och talesperson för Viaplay och fri-TV i Sverige.

Jenny Nielsen

PR Project Manager

Presskontakt för vårt non-scripted/scripted innehåll och generella pressfrågor

Fredrik Jönsson

Sports PR Project Manager

Presskontakt och talesperson för allt sportinnehåll. Även presskontakt för kriminnehåll.

Ruben Labbé

Sports & PR Manager