Höstens stora dejtsatsning Viafree's Live Date är här

22 augusti 2019 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Konceptet är enkelt. Åtta glödheta singelkändisar på jakt efter den stora kärleken. Fyra direktsända dejter varje vecka som du där hemma kan vara med och påverka. I Viafree's Live Date får vi följa med när några av Sveriges största TV-profiler öppnar dörren på vid gavel till sina kärleksliv. Programledare är Ola Lustig och premiäravsnittet direktsänds måndag den 23 september kl 19.00 exklusivt på Viafree.
– Jag hoppas på skämskudde-moments men också på äkta känslor och eldig passion. Det här är personer som verkligen vill träffa sin stora kärlek och det kommer bli fantastiskt att få följa deras dejter i direktsändning. Jag menar, vad är det värsta som kan hända?, säger Ola Lustig.

Viafrees Live Date är det nya dejtingprogrammet där åtta kändisar söker kärleken i direktsändning. Vem som helst kan ansöka om att vara med i programmet och kändisarna själva - tillsammans med familj och vänner - väljer ut vem de ska dejta. Avskalat, ärligt och 100 procent LIVE på Viafree.

– Det är väldigt kul att vi kan erbjuda våra tittare en helt ny serie i dejtinggenren. Med Viafree´s Live Date bryter vi ny mark genom att vi för första gången direktsänder våra dejter exklusivt på Viafree. Jag ser framemot att kunna följa kändisarnas dejtingäventyr nu i höst, säger Camilla Rydbacken, innehållschef på Nordic Entertainment Group i Sverige.

Via chatt kan tittarna vara med och påverka dejterna live. Genom att skicka in ett enkelt tips kan man alltså hjälpa – eller stjälpa – våra kändisar i deras jakt på den stora kärleken. Under premiärveckan får vi följa med från första parkett när Paradise Hotel-stjärnan Marcus "Mcuze" Johansson fyra kvällar i rad får möjligheten att gå på dejt med de fyra utvalda.

– Hela det här upplägget känns väldigt pirrigt i och med att det är live. Men jag tycker samtidigt att det är väldigt spännande att se ifall min drömtjej finns där ute. Jag hoppas bara att jag inte skämmer ut mig, säger Marcus "Mcuze" Johansson.

Singelkändisarna som medverkar i programmet är:
Marcus "Mcuze" Johansson är Trollhättansonen, realitystjärnan och tittarfavoriten som medverkade i den senaste succésäsongen av Paradise Hotel.
Antonia "Anty" Johnson är YouTuber:n och Studio Paradise-programledaren med tusentals följare på sina sociala kanaler.
Daniel Paris är multitalangen, programledaren och tv-profilen som synts och hörts i de flesta forum i Sverige. Debuterade i programmet Ung och Bortskämd på SVT.
Haidar Juma är DJ:en och Örebrosonen som efter sin medverkan i Paradise Hotel blivit en superstar.
Vanessa Lopez blev den första transpersonen att medverka i en realityserie när hon 2011 klev in i dokusåpan Big Brother.
Jenny Edlund är stylisten och makeupartisten som sökte kärleken i Ensam mamma söker under 2018.
Bingo Rimér är kändisfotografen, influencern och TV-profilen som synts i rampljuset sedan 90-talet.
Marcelo Peña är PH-hunken och föredetta Big Brother-stjärnan som under åren skapat rubrik efter rubrik.

Viafree's Live Date sänds i 32 direktsända avsnitt och har premiär måndagen den 23 september kl 19.00 exklusivt på Nordic Entertainment Groups streamingtjänst Viafree.

Vill du dejta din kändiscrush i höst? Klicka in på länken och sök idag:

#viafreeslivedate

Ruben Labbé