PRESSINFO VIASAT FOTBOLL: SÅ SÄNDS CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN

27 maj 2016 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

"VÅR STARKASTE SÄSONG TITTARMÄSSIGT"

På lördag är det dags för en av årets största fotbollshändelser, när Real Madrid möter Atlético Madrid i Champions League-finalen för andra gången på tre år. TV3 öppnar fönstret mot Milano 19.30, men redan 19.00 varvar studion upp på Viasat Fotboll och Viaplay.

– På tv-sidan har vi en bred bevakning av match i såväl Milano som Stockholm, men vi utökar även satsningen på viasatsport.se, där Bosse Petersson och Bojan Djordjic gör en stötinsats på olika sätt, säger Viasats sportchef Per Nunstedt.

Milano och San Siro står värd för årets final i Champions League, där det väntar Madridderby för andra gången på tre år. Viasat Sport laddar upp rejält. På San Siro finns kommentatorsduon Anders Bjuhr och Glenn Strömberg, samt reportern Frida Nordstrand. Studion leds som vanligt av Ola Wenström och vid hans sida finns Erik Niva och Ola Andersson. De öppnar fönstret mot Milano redan 19.00.

– Det har varit en fantastisk säsong, tittarmässigt är det här vårt starkaste Champions League-år sedan vi började sända turneringen 1992, säger Per Nunstedt.

Nytt för i år är att viasatsport.se under kvällen kommer att förstärkas med experterna Bosse Petersson och Bojan Djordjic. Real Madrid och Atlético Madrid möttes i Champions League-finalen för två år sedan. Då kvitterade Real sent på tilläggstid och kunde efter förlängning fira "La Decima", deras tionde Europatitel.

TV-tider

Lördag 28 maj 19.00, på Viasat Fotboll/HD, Viaplay, från 19.30 på TV3: Champions League-final, Real Madrid-Atlético Madrid

Kommentatorer: Anders Bjuhr och Glenn Strömberg

I studion: Ola Wenström, Erik Niva, Ola Andersson

Reporter: Frida Nordstrand

För bilder och ytterligare information se Viasats presshemsida: http://se.press.viasat.tv

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Darin, pressredaktör Viasat Sport

Mobil: 073-699 19 91

Fredrik S. Johansson, presschef Viasat Sport

Mobil: 073-699 23 18

Per Nunstedt, sportchef Viasat

Mobil: 070-825 14 31

Viasat Sverige är en del av den internationella mediekoncernen Modern Times Group (MTG), med verksamhet på fyra kontinenter inom fri-TV, betal-TV, radio och TV-produktion. MTGs Viasat Broadcasting sänder fri- och betal-TV via egen satellitplattform och tredjepartsnätverk, samt distribuerar TV-innehåll över internet. Modern Times Group är ett tillväxtföretag och är noterat på Nasdaq OMX i Stockholm. För mer information, gå in på www.mtg.se.

Johan Darin

Pressredaktör, Sport