VIAPLAY LANSERAS SOM PRESENTKORT ÖVER HELA NORDEN

19 december 2018 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Lagom till jul lanseras Viaplay för första gången som presentkort, tillgängliga i butiker över hela Norden.

I Sverige kan kunder köpa presentkorten för Viaplay på Pressbyrån7-Eleven och Circle K. Presentkorten kommer i två olika valörer där man antingen kan köpa två månaders abonnemang för film- och serier till ett värde av 218 kronor, eller en månads abonnemang för film- serier och sport (Viaplay Total) till ett värde av 449 kronor.

Det ska vara enkelt att både skaffa och ge bort Viaplay och presentkortet är en smidig och uppskattad gåva till alla som älskar film och serier och inte minst till sportfantasten. För oss innebär satsningen även en ökad synlighet när vi får närvaro i en fysisk butiksmiljö där du tidigare inte har stött på Viaplay, säger Jens Cedwall, Nordic Partner Sales Manager på Viaplay.

- Möjligheten att kunna ladda ner innehåll och titta offline liksom att kunder tack vare ny lagstiftning nu kan ta med sig Viaplay på sin resa inom EU gör julen med ofta många inplanerade resor till en väldigt lämplig period för oss att testa presentkort som en ny typ av produkt, fortsätter Jens Cedwall.

Presentkorten, som kan användas av såväl nya som befintliga Viaplaykunder, finns tillgängliga i butik redan nu från vecka 51. Den som får ett Viaplayabonnemang under granen har mycket att se fram emot i vår, bland annat premiären av Viaplay-originalen Hidden-Förstfödd med Izabella Scorupco i en av huvudrollerna som har premiär den 1 februari, samt den politiska thrillern Den Inre Cirkeln, baserat på Per Schlingmanns bok "I maktens öga", med premiär den 22 mars 2019. Alla sport- och handbollsfantaster får dessutom en flygande start på 2019 när Handbolls-VM för herrar i Danmark och Tyskland sätter igång redan 10 januari. Alla matcher går förstås att streama på Viaplay.