Ny sportsatsning med Motorhelg i TV10

29 februari 2024

Viaplay Group trycker gasen i botten och maxar utbudet av motorsport med den nya satsningen Motorhelg i TV10. Vi får se flera svenska namn ställas mot varandra i IndyCar-premiären den 10 mars och dessutom får vi följa det svenska löftet Dino Beganovics resa i Formel 3. TV10-tittarna kommer även erbjudas flera spännande motordokumentärer, F1-kval och highlights, F2-race, Moto GP och mycket mer under våren.

– Vi har flera spännande motorsändningar att se fram emot under våren. Inte minst IndyCar-premiären den 10:e mars där flera svenskar tävlar mot varandra i ett av racingvärldens tyngsta mästerskap. Med Motorhelg i TV10 hoppas vi kunna nå fram till helt nya motortittare. Och vi är självfallet mycket stolta över vårt utbud av motorrättigheter, säger Daniel Berglund, tf. sportchef på Viaplay Group i Sverige.

I IndyCar 2024 får vi följa 17 deltävlingar, inklusive kronjuvelen Indianapolis 500, direkt på Viaplay. Nytt för säsongen är att ett urval av sändningarna även kommer visas under Motorhelgen i TV10. Premiär-racet kommer att kommenteras av Viaplays expert Richard Göransson tillsammans med kommentator Robin Nilsson

– Det kommer bli en spännande säsong för alla blågula fans. Våra svenska racingstjärnor Felix Rosenqvist (MSR), Linus Lundqvist (Chip Ganassi Racing) och före detta F1-föraren Marcus Ericsson (Andretti Autosport) är alla med och slåss om topplaceringar under säsongen. Vi har verkligen en suverän motorupplevelse att se framemot i vår på Viaplay och TV10, säger Richard Göransson.

Viaplays nya linjära satsning Motorhelg i TV10 innefattar bland annat spännande motordokumentärer, F2-F3 race, Moto Gp, IndyCar och F1-kval med tillhörande highlights dagen efter. Sändningarna kommenteras på svenska.

Premiärschemat för Motorhelg i TV10

Fredag 8 mars
F1 kval i TV10

Lördag 9 mars
F1 Highlights i TV10

Söndag 10 mars
IndyCar-premiär i TV10
Expert: Richard Göransson
Kommentator: Robin Nilsson

Alla sändningar visas även på Viaplay. Tablån kommer uppdateras framöver, med reservation för ändringar.

Ruben Labbé

Sports & PR Manager