Radiokanalen STAR FM får ny morgonshow

8 mars 2024

Viaplay Group har rekryterat Ingemar Allén och Peter Sandholt till STAR FMs nya morgonshow. De båda programledarna har i över 25 år dominerat radiomarknaden i Västsverige med sitt mycket populära morgonprogram. Efter sommaren kommer duon att kunna höras i hela landet på STAR FM.

Ingemar Allén och Peter Sandholt är välrenommerade radiopersonligheter som gett Västsverige ett glädjefyllt uppvaknande med aktuellt och humoristiskt innehåll under flera decennier. Nu byter de från lokal till nationell publik, när de efter sommaren kommer att höras i hela landet i radiokanalen STAR FM. Ingemar och Peter ersätter därmed den uppskattade radioveteranen Jesse Wallin som går i pension.

– Det känns otroligt kul att Ingemar och Peter tar över STAR FMs morgonshow. Nu får äntligen hela landet chansen att höra dem, och jag är övertygad om att deras värme, sällskap och humor kommer att gå hem hos vår publik, säger Christer Modig, chef för Viaplay Groups radioverksamhet.

Planerad lansering och sändningsstart för den nya morgonshowen i STAR FM är planerat till september 2024. Morgonshowen kommer sändas via STAR FM´s nationella nätverk, både på FM och DAB+-nätet.

Om STAR FM:
Stationen startade sina sändningar den 2 maj 2016 i Stockholm och i Göteborg, men sänder sedan augusti 2018 över i stort sett hela Sverige. STAR FM vänder sig framför allt till lyssnare som är 35 år och uppåt. STAR FM spelar de stora stjärnorna och hits från 70- 80- och 90-talet . Tidlöst och modernt presenterat av kända programledare som t ex Jesse Wallin, Josefin Crafoord, Tess Merkel, Charlotte Lauterbach och Rickard Olsson. Kärnartister är Bruce Springsteen, Madonna, Pet Shop Boys, Michael Jackson och Whitney Houston.