Kristallen-nominerade Middag med mitt ex är tillbaka med en andra säsong

2 oktober 2019 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Succéprogrammet Middag med mitt ex kommer med en andra säsong med åtta nya avsnitt där det levereras minst lika äkta, råa och starka känslor som under programmets första säsong. Och det kommer dyka upp flera välbekanta ansikten. Säsong två har premiär 15 oktober på TV3 kl. 20.00, samt på Viafree och Viaplay.

Många kan relatera till att det finns ex som man i efterhand funderat över om den egentligen var den rätta. Kärleken fanns där men ändå så var det något som saknades. Den första säsongen blev snabbt en tittarfavorit på TV3 och Viafree vilket även toppades med en nominering till tv-priset Kristallen. Nu är succéprogrammet tillbaka. I andra säsongen av Middag med mitt ex får vi träffa olika ex-par från landets alla hörn, som har en sak gemensamt – de har alla någonting de behöver reda ut med exet.

I åtta avsnitt kommer ex-par mötas ansikte mot ansikte under en känsloladdad middag och bli serverade tallrikar med heta frågor som skaver ända in i hjärtat av varje relation. Kanske har känslorna inte svalnat helt och det finns drömmar om en nystart. Kanske finns en otrohetsaffär med i bilden som aldrig fick redas ut och kanske lockar det att börja umgås igen. Kommer de sluta som fiender, vänner eller nyförälskade?

Nytt för andra säsongen är att ett avsnitt är en timme långt istället för tidigare 30 minuter. I andra säsongen möts fyra par per avsnitt, mot två middagar per avsnitt i första säsongen.

– Middag med mitt ex blev snabbt en snackis bland tittarna och fick en Kristallen-nominering som Årets livsstilsprogram. Därför känns det extra kul att kunna erbjuda en ny spännande säsong, med dramatiska middagar och flera kända ansikten. Det blir en säsong full av svek, kastade drinkar och hel del kärlek såklart, säger Susanne Nylén, presschef på Nordic Entertainment Group i Sverige.

Programmet sänds i åtta avsnitt och har premiär måndagen den 15 oktober kl. 20.00 på TV3, samt på Viafree och Viaplay

Officiell hashtag: #middagmedmittex

Linn Hallsenius

Jr Project Manager

Presskontakt med primärt fokus på reality och Viaplay.