Siv Cotton och Åsa Vesterlund tillbaka i jubileumssäsongen av Svenska Hollywoodfruar

3 juni 2019 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Svenska Hollywoodfruar firar tio år i höst och kommer göra det med besked. Det blir vänner som möter fiender och oväntade allianser som knyts när jubileumssäsongen har premiär. Det blir två kära återseenden när både Åsa Vesterlund och Siv Cotton gör comeback. De får sällskap av populära Maria Montazami, Gunilla Persson och Elena Belle.
– Drama är ju tyvärr något som ofta skapas runt mig. Och hur det slutar? Ja, det vet man aldrig, säger Åsa Vesterlund.

Nu kör vi gasen i botten från start till slut. Tisdagen den 27 augusti är Svenska Hollywoodfruar tillbaka med en jubileumssäsong på TV3, Viafree och Viaplay. Säsongens nytillskott är Siv Cotton och Åsa Vesterlund som gör efterlängtad comeback. Siv Cotton var senast med i den sjätte säsongen och har även medverkat i den norska versionen.

– "The Bosslady" is back! Det här är en säsong som ni där hemma verkligen inte får missa. Jubileumssäsongen kommer bjuda på en och annan oväntad överraskning och en hel del dramatik, säger Siv Cotton.

Dessutom är Åsa Vesterlund tillbaka som senast sågs i den sjätte till tionde säsongen. Åsa och Siv får sällskap av fruveteranerna Maria Montazami, Gunilla Persson och Elena Belle. Intrigerna blir många och ingen kommer att gå säker.

– Det är så roligt att vara tillbaka! I denna säsong kommer jag träffa på en hel del vänner men tyvärr även några fiender, säger Åsa Vesterlund.

Tårar kommer blandas med asgarv och kärleksbetygelser med hårda ord när fruarna drabbar samman för både en frulunch, en övernattning och ett garden party. Utöver det bjuds det på allt ifrån explicita skönhetsbehandlingar, lyxiga bikiniplåtningar till parterapi och jordbävning.

– Vi är jätteglada över att kunna presentera en jubileumssäsong av Svenska Hollywoodfruar nu i höst. Det ska bli spännande att se hur våra nygamla frustjärnor kommer att tas emot av såväl de andra fruarna som det svenska folket, säger Camilla Rydbacken, innehållsdirektör på NENT Group i Sverige.

Svenska Hollywoodfruar har säsongspremiär i höst på TV3 och på NENT Groups streamingtjänster Viafree och Viaplay. Bifogat i pressmeddelandet ligger nya pressbilder på samtliga fruar för säsongen.

Officiell hashtag är #svenskahollywoodfruar

Ruben Labbé